“Atitudinea omului in fata actului nutritional, adica a felului cum se comporta la masa este cat se poate de individualizata, constituind rezultatul adaptarii temperamentului si caracterului propriu, al fiecarei persoane, la conditiile impuse de educatia atat civica ( gradinita, scoala), cat si de cea din familie. Dupa expresia populara “cate bordeie atitea obiceiuri ” intelegem ca fiecare casa are amprenta ei educationala.
Pe masura dezvoltarii asa – zisei “civilizatii” in viata sociala si sub impactul politic si social al momentului, dar mai ales economic, tihna familiei a diminuat progresiv, pina la disparitie. In fapt intreaga viata familiala s-a destramat, ca urmare a noului comportament aparut in civilizatie : “time is money!”
Masa care odinioara era o problema de familie, cu ritualul ei tihnit, care unea pe toti membrii, a ramas o amintire romantica, fiecare membru al familiei, presat de timp, maninca in graba, separat, la ora pe care i-o permite noul comandament social-economic….
La tara, cel putin acolo unde civilizatia industriala se manifesta mai putin direct, inca mai exista o oarecare tihna, o oarecare regula printre cei care au mai ramas, neatrasi de mirajul urban.
El pleaca dimineata de acasa, in graba, inca mestecand, iar cand se inapoiaza de la munca, obosit si enervat, se aseaza direct la masa, mancand tot in graba, de foame…..in fapt, intreaga lui fiziologie este dominata de graba, deci de incordare si crispare.
La orice te poti grabi, dar nu la masa!
Deci prima caracteristica fundamentala al modului in care trebuie sa mancam, trebuie sa fie TIHNA. Orice problema ar avea omul, cand se aseaza la masa, trebuie sa se detaseze, sa faca o bresa in timp, timpul trebuie sa dispara cand stam la masa. Tihna inseamna relaxare, care asigura conditia de baza pentru functionarea perfecta a organelor implicate in actul nutritional.
Nu va asezati la masa enervati sau prea obositi, si intr-un caz si-n celalalt, oricat de foame v-ar fi, trebuie mai intai sa stati intinsi 10-15 minute, cu ochii inchisi, incercand sa retraiti in amintire, momentele cele mai fericite ale vietii dvs. ar fi ideal sa ascultati in surdina un cd. cu ciripit de pasarele, clipocit de ape, valuri marine etc….
Dupa asezatul mesei, decuplati timpul intrand in rezonanta cu Divinul, spuneti :
“Tatal nostru” corect precum si rugaciunea catre Maica Pamanteasca. Este bine ca rezonanta cu Divinul sa fie pastrata pe tot parcursul mesei, imaginandu-va ca odata cu mancarea, absorbiti energii divine, care mergand la toate celule care alcatuiesc corpul fizic, alunga orice dezordine fizica, chimica, biologica, energetica, informationala, morala, in acelasi timp hranindu-le in mod direct.
Mestecati linistit mancarea, de cel putin 30 ori, fiecare inghititura, pina ce bolul alimentar devine omogen si aproape lichid. Georges Barbarin arata foarte clar ca eliberarea energiilor subtile, a energiilor superioare din alimente, nu se face decat in aceasta faza, pentru a fi absorbite la nivelul cerului gurii si sublingual.
Cand omul este tihnit, linistit, intre cele 2 sisteme nervoase vegetative, simpatic si parasimpatic exista un echilibru perfect, cand omul este enervat, incordat, crispat, echilibrul este deranjat, unele organe vor functiona prea intens, altele insuficient si prea lent, astfel si sistemul endocrin este si el perturbat, unele glande secretand mai mult, altele mai putin, dezechilibrul se amplifica….
Lumea trebuie sa stie, sa inteleaga foarte bine, ca pentru acelasi aliment introdus in organism prin nutritie, modul prelucrarii lui si absorbtia lui poate diferi enorm in functie de starea sistemului nervos vegetativ al persoanei in momentul respectiv.
Concluzia? Mancatul in graba si in conditii improprii necorespunzatoare, reprezinta semnarea politelor viitoarelor boli si o investitie economica proasta! dar nu numai corpul fizic este in pierdere, ci intreaga fiinta, pentru ca iti privezi corpurile subtile de energie – sursa de viata stocata in alimente.”
fragmente din cartea “Nutritia Omului – Act Sacru”, de Radu Ilie Manecuta
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu