Aminteşte-ţi de mama



Cu puţin timp în urmă începusem să ies cu “o altă femeie”, în realitate fusese ideea soţiei mele.
“Tu ştii că o iubeşti!”- îmi zise într-o zi, luându-mă prin surprindere. “Viaţa este foarte scurtă, dedică-i timp”.
- “Dar eu te iubesc pe tine “, am protestat.
-”Ştiu, dar o iubeşti şi pe Ea, de asemenea”. Cealaltă femeie pe care soţia mea dorea să o vizitez era Mama mea, vaduvă de nişte ani, dar serviciul şi copiii mei făceau ca să o vizitez numai ocazional.
În seara asta am chemat-o să o invit la cină şi la film.
- “Ce s-a întamplat ? Eşti bine ?” m-a întrebat.
Mama mea este tipul de femeie pe care, o chemare seara târziu, noaptea, sau o invitaţie surpriză este un indiciu de veste rea.
- “Am crezut că ar fi plăcut să petrec ceva timp cu Tine”, am raspuns, “amândoi, singuri…ce părere ai ?”.
Reflectând un moment la asta, zise:
- “Mi-ar plăcea foarte mult”…
Vinerea asta, în timp ce conduceam, după serviciu, să o iau, mă simţeam nervos, nervozitatea care precede o întâlnire…
Şi, pentru Dumnezeu !, când am sosit la casa ei, am văzut că şi Ea era foarte emoţionată! Mă aştepta în poartă, îmbracată în vechiul ei palton, îşi încreţise părul şi îmbrăcase o rochie cu care sărbătorise ultima aniversare de nuntă, faţa ei râdea şi iradia lumină ca un înger.
“Le-am spus prietenelor mele că o să ies cu fiul meu şi au fost foarte emoţionate” - îmi povesti urcând în maşină.
Am fost la un restaurant nu foarte elegant, dar foarte primitor.
Mama mea se sprijini de braţul meu ca şi cum era “Prima Doamnă a Naţiunii”.
Când ne-am aşezat a trebuit să-i citesc meniul. Ochii ei vedeau numai figurile mari.
Pe la mijlocul intrărilor, mi-am ridicat privirea spre ea, Mama mea, aşezată pe partea cealaltă a mesei, doar mă privea. Un surâs nostalgic se vedea pe buzele ei.
-”Când erai micuţ, eu eram cea care îţi citea meniul. Îti mai aminteşti?”.
- “Atunci, e momentul să te relaxezi şi să-mi permiţi să-ti înapoiez favoarea”, am răspuns.
În timpul cinei am avut o conversaţie agreabilă, nimic extraordinar, doar ne-am pus la zi unul cu viaţa celuilalt. Am vorbit atâta, că am pierdut filmul.
- “Voi ieşi cu tine altădată, dar numai dacă mă laşi să te invit eu”, spuse mama mea.
Când am dus-o acasă îmi părea rau că ne desparţeam, am sărutat-o, am îmbrăţişat-o şi i-am spus cât o iubesc.
- “Cum a fost întalnirea?” a vrut să ştie soţia mea când m-am întors în noaptea aceea.
- “Foarte placută, îţi mulţumesc”, am privit-o recunoscător spunându-i, mult mai mult decât mi-am imaginat”.
Câteva zile mai târziu Mama mea muri de un infarct , totul a fost atât de rapid, că nu am putut face nimic.
După puţin timp am primit un plic de la restaurantul unde cinasem cu Mama.
Conţinea o notă care spunea : Cina este plătită anticipat, eram aproape sigură că nu voi putea fi aici, oricum am platit pentru tine şi soţia ta. Niciodată nu vei putea înţelege ce a însemnat noaptea aceea pentru mine.TE IUBESC .
Mama ta.
În acest moment am înţeles importanţa de a spune la timp TE IUBESC şi să le dăm fiinţelor noastre dragi spaţiul pe care îl merită. Nimic în viaţă nu este mai important decât Dumnezeu şi Familia ta, dă-le timp pentru că ei nu pot aştepta. Dacă Mama ta trăieşte….distreaz-o, petrece timp cu ea ! Dacă Mama nu trăieşte….aminteşte-ţi de fiinţa minunată, care a fost MAMA.
Şi aminteşte-ţi mereu ! Dumnezeu iartă, dar Timpul nu iartă niciodată. NICI NU SE POATE ÎNTOARCE


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu